Kattints ide a letölthető verzióért
Letöltés: Elállási nyilatkozat
Letöltés: Visszáru nyomtatvány
Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2018. május 7.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) az www.equinalovas.hu (továbbiakban webáruház, szolgáltató) webáruházat üzemeltető ANDATA KFT szerződési feltételeit tartalmazza az alábbiak szerint:
Webáruház üzemeltetőjének adatai:
Név: Görög Nita EV.
Székhelye: 1112 Budapest, Cirmos u. 1. 9/56.
Telephelye: 1158 Budapest, Szűcs István u. 41/A.
Levélcím: 1158 Budapest, Szűcs István u. 41/A.
Adószáma: 13257082-1-43
Bankszámlaszám:
E-mail cím: info@zeyaekszer.hu
Telefonos elérhetőség:
Tárhelyszolgáltató elérhetőségei:
Magyar Hosting Kft.
- Telefon 0-24: +36 1 700 2323 (telefonos menütérkép megtekintése)
- FAX: +36 1 700 2254
- Email: info@tarhely.com
- Online ügyfélszolgálat: https://online.mhosting.hu
- Személyes ügyfélszolgálat: munkanapokon, hétfőtől péntekig 09:00-17:00
1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 5. emelet
Az alábbiakban részletezett szerződési feltételek az www.zeyaekszer.hu webáruház és az általa nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban felhasználó, vásárló, megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A szolgáltató és felhasználó (a továbbiakban együttesen felek.). A webáruház használatával a felhasználó kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a 2013. évi V. törvény 6:77-6:81. § (továbbiakban Ptk) alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a webáruházunk által kínált szolgáltatásoknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve
- Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén a webáruházban , vagy a webáruházon keresztül nyújtott, minden elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra.
A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, ehhez az szükséges, hogy a felhasználó érvényesen és sikeresen, valós adatait megadva adja le megrendelését. Amennyiben a felhasználó a webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit a megrendelés során, az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg.
A megrendelés leadása nem minősül szerződésnek. Következmények nélkül módosítható, lemondható a teljesítésig. Erre lehetőség van levélben, Görög Nita EV, 1158 Budapest, Szűcs István u. 41/A. címen, telefonon (+36) 20 266 2035 és elektronikus levélben (e-mailben), info@zeyaekszer.hu címen.
A termékek és szolgáltatások Webáruházban történő megjelenítése nem jelenti a szolgáltató ajánlati kötöttségét, a szolgáltatót ajánlati kötöttség nem terheli. A vásárló által egy vagy több termék megrendelése szerződéskötésre irányuló ajánlatnak minősül. Az adásvételi szerződés a megrendelés szolgáltató általi visszaigazolásával, mint az ajánlat elfogadásával jön létre.
- Elérhető termékek és szolgáltatások, árak
A webáruházban Görög Nita Ev egyedi kézzel készült ékszerei és kiegészítői találhatóak.
A termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a használatra vonatkozó utasításokat a felhasználók a termékeket bemutató információs oldalakon megtekinthetik. Ezek alapvető információk, melyek segítik a felhasználót a döntésének meghozatalában. Ha a vásárlás előtt a megvásárolni kívánt termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésre. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk, és a képek által megjelenített színek eltérhetnek a valóságtól.A vételár mindig a kiválasztott termék mellett, forintban van feltüntetve, amely már az általános forgalmi adót tartalmazza. A termék vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségeit.
A szállítási költségekről a jelen ÁSZF 4. pontjában kaphatnak részletes információt.A webáruházban megrendelhető termékek árai változásának jogát a szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a szolgáltató minden gondossága ellenére hibás vételár kerül a webáruház oldalán feltüntetésre, különösen a nyilvánvalóan téves pl. a termék közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a felhasználó elállhat vásárlási szándékától. A szolgáltató a hibáról haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót, amely tájékoztatás nem minősül visszaigazolásnak, így nem jelenti a szerződés létrejöttét, akkor sem, ha a szolgáltató automatikus visszaigazolást küld. Ez esetben a vásárló szerződési ajánlatának a vásárló kifejezett elfogadó nyilatkozata minősül, amely tartalmazza, hogy a megrendelését a termék, szolgáltató által helyesbített, tényleges árának ismeretében, azt elfogadva adja le.
- Megrendelés menete
A megrendelés történhet regisztrációval, vagy regisztráció nélkül is a www.zeyaekszer.hu weboldalon keresztül. A vásárláshoz szükséges adatokat minden esetben meg kell adni. Minden felhasználónak lehetősége van regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot, illetőleg a későbbi vásárlásoknál nem kell a szükséges adatokat ismételten megadni.
Regisztráció
A felhasználó, vásárló a legfelső sorban található „VÁLASSZ KATEGÓRÁT” felírat mellett található “BELÉPÉS/REGISZTRÁCIÓ” fülre kattintva tud regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: e-mail cím, jelszó. Regisztráció után visszaigazoló e-mailt küld a rendszer. A „FIÓKOM” fülre kattintva tölthetők ki a fiókadatok (vezeték- és keresztnév), illetve a jelszó módosítására is lehetőség van, megtekintheti korábbi rendeléseit, szállítási és számlázási címét, telefonszámát megadhatja, módosíthatja, illetve korábban kiválasztott kedvenceit is megtekintheti. Regisztrált felhasználó esetében ugyanitt kerül sor a kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek és az Adatvédelmi Elvek elfogadására.
A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott email címre egy megerősítő e-mailt fog küldeni, amiben található linkre kattintva a regisztrált felhasználót fiókjához navigálja, ahol a profilját kialakíthatja.
A regisztrációját bármikor jogosult törölni az info@zeyaekszer.hu e-mail címre küldött üzenettel. Ezután haladéktalanul gondoskodunk regisztrációja törléséről. Törlés esetén a felhasználó adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem eredményezi a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
Amennyiben a profiladatok módosításra kerülnek a felhasználó által, a rendszer a megadott email címre egy értesítő e-mailt fog küldeni a változtatásokkal.
Elfelejtett jelszó esetén a “BEJELENTKEZÉS” menüpontban az „Elfelejtett jelszó” feliratra kattintva lehet új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet és a rendszer egy visszaigazoló e-mailt küld, amelyben található linkre kattintva megadható az új jelszó, amivel azután már be lehet jelentkezni a webáruházba.
A Felhasználók adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi előírások szerint a törvényben meghatározott ideig őrizzük meg.
A felhasználói adatok törlésével párhuzamosan a rendszer a felhasználó megadott email címére az adatok és a fiók törléséről egy értesítést küld a felhasználónak.
Megrendelés menete, szerződés létrejötte
Az egyes termékek mellett minden esetben megtalálhatóak az alapvető adatok, információk, a termék ára, a műszaki paraméterek és a termék fotója is, melyek segítik a vásárlót a döntésében. A kiválasztott termékek fotója mellett meg kell adni a mennyiséget, és a termékre jellemző paramétereket (pl. szín, méret stb.) is, majd a fekete „KOSÁRBA RAKOM” gombra kattintva a kiválasztott terméket a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges mennyiségű termék helyezhető el.
A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően, a kosár tartalma a jobb felső sarokban található kosárra kattintva érhetőek el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek.A megrendelés folyamatában továbblépni a „PÉNZTÁR” gombra kattintva lehetséges, ahol következő lépésben a
rendszer felajánlja a bejelentkezés lehetőségét a regisztrált vásárlóknak, a kuponnal rendelkező vásárlók a kupon adatait írhatják
be, illetve a hűségpontjaikat is beválthatják, majd a fizetési módot, számlázási adatokat és szállítási/átvételi adatokat kell
megadni.
A szállítási adatoknál a „Megjegyzések” mezőbe lehet a vásárlással, a szállítással kapcsolatos egyéb információkat közölni a webáruház üzemeltetőjével. A vásárlást a “MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gomb megnyomásával lehet lezárni, véglegesíteni.
A “MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gomb megnyomásával a felhasználó véglegesíti a vásárlást.
A megrendelő által elküldött megrendelés megérkezését a szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelő által a vásárlás során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
A megrendelő mentesül a szerződési kötelezettség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
A rendelés leadása tehát a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintással történik, ami a megrendelő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Amennyiben a kiválasztott termék nincs raktáron a megrendelőt a szolgáltató e-mailben értesíti a termék raktárba történő beérkezésről, és a megrendelő fizetési kötelezettsége az ekkor kapott visszaigazoló e-mail megérkezésétől keletkezik. Raktáron nem lévő termékek esetében csak előre fizetés választható, amennyiben a rendelés összege meghaladja a 100.000 Ft-ot! A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a megrendelőhöz, illetve vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A szolgáltató akkor fogadja el a megrendelést, ha a megrendelő a megrendeléshez szükséges valamennyi információt helyesen a szolgáltató rendelkezésre bocsátotta a megrendelés időpontjában. A megrendelés akkor történik meg, ha a megrendelő a megrendelés elfogadása előtt kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-t elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el, valamint hozzájárulását adja, hogy az Adatvédelmi tájékoztatóban található információkat is elolvasta és elfogadja a jelölő négyzetek bejelölésével. Ellenkező esetben a megrendelés nem véglegesíthető!
A megrendelő a megrendelés elküldése, illetve a visszaigazolás megérkezése után a megrendelésben tévesen megadott adatokat a szolgáltató felé telefonon vagy e-mailben tudja javítani. A megrendelő köteles a téves adatokat mihamarabb korrigálni. Amennyiben a megrendelésben megadott adatokat a megrendelő a termékek szállításra történt átadását követően módosítja, köteles az ebből eredő többletköltségeket viselni.
Ügyfélszolgálatunk munkatársai az info@zeyaekszer.hu címen, illetve munkaidőben a (+36) 20 266 2035 -ös telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.
Visszaküldés/csere:
Amennyiben a megrendelt termék nem megfelelő méretű, a termék visszaküldését követően a szolgáltató a vásárló által megjelölt termékre vagy akár más termékre cseréli, és megküldi azt a vásárlónak. Az eredetileg megrendelt termék árától eltérő cseretermék árának esetleges pozitív árkülönbözete, valamint az újbóli szállítás díja a kiszállítás alkalmával a futárnak fizetendő. Csere esetén a visszaküldéshez szükséges formanyomtatványt a honlapon megtalálja!
- Szállítási, fizetési és teljesítési feltételek:
Szállítási és fizetési feltételeink kizárólag a Magyarország területére történő kiszállításra vonatkoznak.
Termékeink a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft (továbbiakban GLS)és a FoxPost Zrt-én (továbbiakban Foxpost) keresztül kerülnek kiszállításra a vásárlók által megadott címre. A Webáruház a termék futárnak történő átadásáról minden esetben e-mailt küld a vásárlónak.
GLS:
A szállítás várható időpontja a termék(ek) szállítónak történő átadásától számított legfeljebb 3 munkanap. Amikor csomagját elkészítettük és átadtuk a GLS Hungary futárszolgálatának. A csomag feladásakor e-mailben értesíti a GLS a címzettet, hogy a következő munkanapon csomagja kiszállításra kerül. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét. A kiszállítás napjának reggelén, újabb értesítést kap a címzett, mely tartalmazza a futár telefonszámát, a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát és egy 3 órás időintervallumot a várható kézbesítésről. A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén e-mailes értesítést küld a GLS a címzetteknek. Az e-mailben megadott linken keresztül a címzett kiszállítási rendelkezést tud rögzíteni, melyben kérheti a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre, személyes csomagátvételt egy meghatározott listából kiválasztott GLS CsomagPontban.
A GLS Hungary a kézbesítést munkanapokon 8-17 óra között végzi és két kézbesítési kísérletet biztosít, és a csomagot általában 5 munkanapig tartják, utána visszaszállításra kerül a szolgáltatóhoz.
A csomagok nyomonkövethetőek a GLS által küldött értesítő üzenetében szereplő küldeményazonosító alapján: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes
Fizetési lehetőségek:
Előre utalás vagy banki befizetés: Fizetés közvetlenül a bankszámlánkra. Közleményként, kérjük tüntesse fel rendelése azonosítóját! Ebben az esetben a vásárló a megrendelt termékek árát, azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a Raiffeisen Bank-nál vezetett 12011148-00106053-00100002 számú bankszámlára banki átutalás útján. Utalás és bankfiókban történő befizetés esetén a megrendeléstől számítva 5 munkanapon belül kell a megrendelés értékének beérkeznie bankszámlánkra, különben a rendelés törlődik. Az utaláshoz szükséges adatokat a rendelés visszaigazolásakor küldött email tartalmazza, regisztrált felhasználók a ”FIÓKOM” feliratra kattintva, beléphetnek saját fiókjukba, ahol “Rendelések” menüpont alatt is megtalálhatóak. A rendelés feldolgozása és kiszállítása az összeg beérkezését követően történik. Az összeg bankszámlánkra történő beérkezéséről e-mailben értesítést küldünk, ezután kezdjük el rendelése feldolgozását. Raktáron nem lévő termékek esetén csak ezen fizetési mód választható ki, amennyiben a megrendelés összege meghaladja a 100.000 Ft-ot!
Utánvétes fizetés készpénzben: Fizetés átvételkor a kézbesítőnek történik. Amennyiben az áru ellenértékét és a szállítás díját a vásárló a kézbesítőnek nem fizeti ki, a kiszállítás sikertelennek minősül. A sikertelen kiszállítás költségei – amennyiben a kiszállítás a vásárlónak felróható okból hiúsult meg – a vásárlót terhelik. A újabb kiszállításra kizárólag az áru ellenértékének és a sikertelen kiszállítás költségeinek előre történő átutalása esetén kerül sor. Amennyiben ez nem történik meg, a szolgáltató a szerződéstől elállhat, ezen kívül a következő vásárlások alkalmával csak előre utalással tud majd fizetni.
Bankkártyás fizetés csomagterminálon: Fizetés átvételkor, a vásárló által kijelölt csomagterminálnál történik bankkártyával.
Bankkártyás fizetés a GLS futárnál: Utánvét összegének fizetése a futárnál, átvételkor bankkártyával is történhet.
Az elektronikus számlát a vásárláskor megadott e-mail címre küldjük ki . Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben sérült a termék, kérjük, ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Mennyiségi kifogásra vonatkozó reklamációt a szolgáltató abban az esetben fogad el, ha a kézbesítéskor a vásárló erről a kézbesítővel jegyzőkönyvet vetet fel.
Szállítási díjak:
A szállítás ingyenes Magyarországon belül bárhova.
- Tájékoztató a vásárlót megillető elállási jogról
A felhasználót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A felhasználó az elállási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek a felhasználó vagy az általa megjelölt, a futárszolgálattól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy naptári napon belül gyakorolhatja.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a felhasználó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a felhasználó tett ajánlatot, a felhasználót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A felhasználó az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a honlapról is letölthető – nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja.
Elállási nyilatkozat
Címzett: Görög Nita EV., E-mail cím: info@zeyaekszer.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ] Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ] A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő] Rendelés azonosító: [ értelemszerűen kitöltendő ] Dátum: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ] Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a felhasználó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.
A felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
A szolgáltató a felhasználó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Ha a Felhasználó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni a szolgáltató telephelyének címére ( Görög Nita EV, 1158 Budapest, Szűcs István u. 41/A.), illetve a szolgáltatónak vagy a szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A felhasználó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket a szolgáltató telephelyének címére kell visszaküldeni.
A szolgáltató visszatéríti a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos szállítási módtól eltérő szállítási mód választásával okozott többletköltségekre. A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a két időpont közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A felhasználó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Szolgáltató kifejezetten felhívja a felhasználó figyelmét, hogy a felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén:
„olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak”;
„olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza”;
- Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Kellékszavatosság
Az ÁSZF jelen pontja a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014. Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
A szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a felhasználó a Ptk. szabályai szerint.
A felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy az a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a szolgáltató költségére a felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.
A felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A felhasználó a szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szolgáltató nyújtotta (számla). Ebben az esetben a szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a
felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a felhasználó köteles bizonyítani, hogy a felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a felhasználó – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a felhasználó a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A felhasználó a hiba felfedezése után köteles a lehető legrövidebb időn belül a hibát a szolgáltatóval közölni.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a szolgáltató jótállásra köteles, ez alól csak abban az esetben mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén a szolgáltató jótállást nem vállal. A rendelet hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállás időtartama a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a felhasználó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
Nem tartozik a jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék felhasználó részére történő átadását követően lépett fel, ha a hibát a szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, a helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, vagy elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a felhasználó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a felhasználónak okozott érdeksérelmet. Ha a szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a felhasználó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincshelye.
Ha a felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a felhasználó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a szolgáltatót terhelik.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a felhasználó a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a felhasználó Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
- Panaszügyintézés helye, módja
A vásárló panaszával első sorban a szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben, e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg munkanapokon 9-17 óra között:
postai úton: Görög Nita EV, .;
e-mail útján: az info@zeyaekszer.hu címen;
telefonon: (+36) 20 266 2035
Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt azonosítószámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. A panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezést, dokumentációt 5 évig megőrizzük.
A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vásárló nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával.
Amennyiben a felek között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre a vásárló számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a vásárló a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelőségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél illetve fordulhat a szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető Testülethez. A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Szolgáltató köteles a békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont vonatkozásában együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levélcím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: (+36) 1 488-2131
Bírósági eljárás. A vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.
- Egyebek
A www.zeyaekszer.hu webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a Webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az interneten küldött és fogadott adat elveszik. A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.
Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen ÁSZF-ben foglalt szabályokat, akkor az üzemeltető szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vásárló megrendelését, törölheti fiókját és visszautasíthatja vásárlási szándékát.
A webáruház ezúton is tájékoztatja vásárlóit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi elveinek megfelelően jár el a webáruház üzemeltetője.
A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek a Budapesti IV. és XV. Kerületi Bíróság joghatóságát kötik ki.
A szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.